ForsidePraktiskUndervisningUddannelser uden optagSpansk, Bachelor

Karina Freimanis Sørensen fortæller om SIS Spansk

SIS giver dig stærke sprogkundskaber og viden om kultur, samfund og internationale forhold - en bred, stærk profil!

Spansk Sprog og Internationale Studier (SIS) var for mig den perfekte bacheloruddannelse. Uddannelsen byder på emner som sprog, kultur, internationale forhold, politik, samfund, historie og meget mere. Det er et relativt lille studie, hvor der er plads til spørgsmål, fordybelse og undren.  Særligt i semesterprojekterne har du mulighed for at arbejde med lige netop de emner, der interesserer dig indenfor den spanske og latinamerikanske verden og dermed skabe dig en stærk profil på et bestemt område. Studiet er bygget op om en blanding af individuelt og gruppearbejde, som vil give dig kompetencer og erfarring, du kan tage med dig videre i dit studie- og arbejdsliv.

På 4. semester er der indlagt et udlandsophold, hvor du kan vælge mellem mange universiteter i Spanien og Latinamerika. For mange er dette en fantastisk oplevelse, hvor ens sproglige kompetencer udvikles gevaldigt, og hvor man også for en rigtig god forståelse af mange af de emner man har arbejdet med på de tidligere semestre. Personligt har jeg fået nogle virkelig gode venner i Mexico, som jeg senere har besøgt og så var der også rigtig gode muligheder for at rejse.

SIS-bacheloren bryster sig også af at have mange kompetente professorer, som formår at gøre undervisning - selv om grammatik - interessant. De er passionerede og har lige så ofte fat i historiske temaer som aktuelle hændelser i den spansktalende verden. Desuden kommer flere af dem fra spansktalende lande, hvilket giver dig mulighed for at hører en masse dejligt spansk.
Jeg kan anbefale alle, som interesserer sig for spansk, kultur, samfund og internationale forhold at læse Spansk Sprog og Internationale Studier på Aalborg Universitet.

Karina Freimanis Sørensen, bachelor i Spansk Sprog og Internationale Studier og kandidat i International Virksomhedskommunikation på Spansk ved AAU.