Studieophold hos SDC i Kina (Sino-Danish Center)

SDC (Sino-Danish Center for Education and Research) er et partnerskab mellem de danske universiteter og University of Chinese Academy of Sciences (UCAS) i Beijing. SDC udbyder 7 kandidatuddannelser. Al undervisning foregår i SDC-bygningen på UCAS' Yanqihu Campus nord for Beijing. Højt kvalificerede professorer/forskere fra UCAS og de danske universiteter underviser sammen. Undervisningssproget er engelsk.

Udvekslingstudent hos SDC i Kina

Uddannelsessamarbejde med de danske universiteter

SDC (Sino-Danish Center for Education and Research) er et samarbejde mellem de otte danske universiteter og Chinese Academy of Sciences (UCAS) i Beijing, Kina. UCAS og de studerende har adgang til topmoderne forskningsfaciliteter og UCAS er anerkendt som et af de bedste universiteter i verden.

7 forskellige kandidatuddannelser

Alle uddannelser udbydes i samarbejde mellem UCAS og et dansk universitet. SDC tilbyder 2 uddannelser inden for samfundsvidenskab og 5 inden for naturvidenskab. På alle 7 uddannelser er der mulighed for udvekslingsophold.

Ved at tage til SDC i Kina er du garanteret:

• Et kollegieværelse på campus
  • Hjælp til det praktiske
  • Et tværfagligt og kulturelt fællesskab
  • Et unikt eventyr i Kina

Husk også

Denne side indeholder alt, hvad der er vigtigt og særligt for et SDC-ophold, men da et sådant på mange måder ligner alle andre studieophold hos et partneruniversitet, er det vigtigt, at du starter med at læse:

Studieophold inden for samarbejdsaftale

Udvekslingsstuderende hos SDC

Udvekslingsstuderende hos Sino-Danish Center (SDC), Kina

Få et indblik i studielivet hos SDC

Få et indblik i studielivet hos SDC

Få en snak med en vejleder fra Internationalt Kontor

Alle AAU studerende kan få vejledning om udlandsophold under studiet. Du er måske i tvivl om, hvad der giver mening i forhold til dine studier, hvornår du kan rejse ud og hvordan du skal gribe det an?

Måske er du også i tvivl, om det er noget for lige præcis dig?

Book en vejledningssamtale ved at ringe eller sende en mail outgoing-student@adm.aau.dk - husk at angive hvad du ønsker vejledning om samt hvis muligt, om du ønsker ophold indenfor eller udenfor Europa.

Kontakt Internationalt Kontor

Hvis du ønsker en vejledningssamtale skal du booke den på forhånd via mail til rette medarbejder. Angiv om du foretrækker et fysisk møde, telefonisk vejledning eller vejledning via teams.

Find e-mail adresse og telefonnummer her