For studenterorganisationer

Afholdelse af fredagsbarer

AAU har studenterdrevne fredagsbarer på sine lokationer i Aalborg, Esbjerg og København. Barerne drives af studerende inden for de rammer, der er sat af myndigheder og universitetet. Her kan du læse mere om regler for afholdelse af fredagsbarer på AAU.

Udvekslingsstuderende

For studenterorganisationer

Afholdelse af fredagsbarer

Udvekslingsstuderende

Regler for afholdelse af fredagsbarer

På AAU kan du som studerende besøge en af stundenterbarerne fredag eftermiddag, når studieugen er afsluttet. Studenterbarerne drives af frivillige studenterforeninger.

Alle fredagsbarer på AAU skal registreres og godkendes af universitetet.

Fredagsbarerne skal overholde gældende myndighedskrav herunder brandregler. Desuden har universitetet regler for, hvordan fredagsbarerne må afvikles i AAU's lokaler. Det er fx regler for brug af lokaler herunder tidsrum, sortiment, samt hvem der må gæste baren.

Der er studenterdrevne fredagsbarer på alle AAU's lokationer.

På campus i Esbjerg kan de studerende besøge fredagsbaren Smuthullet, og i København åbner baren Slusen om fredagen.

I Aalborg er der flere fredagsbarer, og her findes to reglementer - ét for campus i midtbyen og ét for campus i Aalborg Øst.

Du finder reglementerne herunder.

Jeres forening kan anmode om at blive godkendt til at drive fredagsbar via formularen her.