Lukket for optag

IT, Communication and New Media

Lukket for optag

IT, Communication and New Media

Denne bacheloruddannelse optager ikke nye studerende fra 2019/ This bachelor's programme is closed for enrolment from 2019

Denne bacheloruddannelse optager ikke nye studerende, men du kan måske være interesseret i andre AAU-uddannelser inden for samme interessefelt i stedet:

Nuværende studerende fortsætter på uddannelsen som planlagt / Currently enrolled students continue the programme as planned.

Se studieordningen for bacheloruddannelsen i It, Communication and New Media. Her kan du finde detaljer om kurser og projekter samt information om uddannelsens lovhjemmel mm.

Undervisningen veksler mellem forelæsninger, holdundervisning og problemorienteret projektarbejde i grupper. Projekterne skal indeholde både en teknisk løsning på et konkret problem og de organisatoriske og økonomiske overvejelser, der er nødvendige for, at løsningen kan anvendes i praksis.

Undervisningen på de enkelte semestre er organiseret i temaer, der danner rammen for kurser og det særlige projektarbejde på hvert semester. En mere detaljeret gennemgang af uddannelsens indhold og flere eksempler på projekter findes i den engelsksprogede beskrivelse af uddannelsens indhold.

Job og karriere

Uddannelsen i It, Communication and New Media på Aalborg Universitet København samarbejder med førende virksomheder inden for området: Nokia, Motorola, Terma, og Litepoint, samt Dansk Industri (ITEK). Det giver gode kontakter og mulighed for spændende projekter i samarbejde med virksomheder.

Uddannelsen lægger op til ansættelse i større private virksomheder inden for tele-, IT- og medie-området, infrastrukturselskaber, serviceudbydere, konsulentvirksomheder, uddannelses- og forskningsinstitutioner samt offentlig administration.